Børnefødselsdage

I Spiren er vi bevidste om at sund kost i barndommen er vigtig for barnets udvikling og trivsel. De vaner, børnene lærer - gode som dårlige - vil de føre med sig senere i livet. Dette gælder også ved fødselsdage og lign.

Vi arbejder med at nedbringe indtagelsen af sukkerholdige produkter og at undgå kunstige sødestoffer. Vi forventer at I inden i deler noget ud i vuggestuen snakker med personalet.

Hvornår må man dele ud?  Det må man når barnet har fødselsdag eller sidste dag i vuggestuen. Det skal altid aftales med personalet på forhånd, når man vil dele noget ud.

Hvad må man dele ud?  Frugt, boller, rugbørdskagemand eller lign.

Har man andre sunde forslag så tal med personalet om det.

Private fødsesldage: Hvis I har lyst til at invitere hjem til fødselsdag, kommer vi rigtig gerne. Samtidigt opfordre vi til at det i serverer holder sig indenfor ovenstående retningslinjer.