Tøj i garderoben

I Spiren er vi ofte ude og det er derfor vigtigt, at dit barn har forskelligt slags overtøj hængende i garderoben alt efter sæsonen.

• Sutsko
  • Om vinteren er det flyverdragt, huer, vanter og regntøj.
  • I foråret og efteråret når temperaturen skifter vil vi anbefale at I har et sæt termotøj, gummistøvler og regntøj.
  • Sommeren kan være omskiftelig så her skal være solhat, en trøje eller jakke, lukkede sko og sandaler og regntøj, gummistøvler.

Inde på stuen i barnets rum på badeværelset skal der være fyldt op med skiftetøj. Det vil sige bodystocking, undertøj, strømper, bluse, bukser. Det er også her I ligger barnets sut og andre ting det skal bruge til at sove. Tøj til at sove I skal også ligge her ude. Det vil ofte være en tyk trøje, huer, vanter og varme strømper.

Det er vigtigt at der er navn i alt tøj og sko. Vi har 48 børn i vuggestuen og det kan være svært at holde styr på hvem der ejer hvad. Ofte er vi mange børn i garderoben og vi opfordrer dem til selv at rydde op efter sig. I denne proces kan tøj og støvler komme på forkert plads.  Skulle der mangle tøj eller sutsko når du henter eller afleverer, er du velkommen til at lede i garderoben og på stuen.